Структура самостійної роботи студентів.
Самостійну роботу студента слід
вибудовувати з огляду на її мету і завдання. У її структурі виокремлюють такі
компоненти (О. Рогова): орієнтаційно-мотиваційний, інструктивно-настановчий,
процесуальний, корекційний, контрольно-оцінювальний.
Орієнтаційно-мотиваційний
компонент передбачає
роботу, спрямовану на усвідомлення студентами мети конкретної діяльності та
орієнтацію їх на виконання самостійної роботи. Для формування мотиваційної
основи навчальної діяльності студентів використовують проблемні запитання та
пізнавальні завдання, які сприяють усвідомленню потреби в нових знаннях, а
також професійно-орієнтовані завдання, які розкривають роль і значення
конкретного навчального матеріалу у становленні професійної майстерності
студентів. Це завдання на виявлення безпосередніх зв'язків конкретних тем
навчальних дисциплін з виробництвом, підбір додаткового матеріалу з теми, що
стосується майбутньої професійної діяльності, анотування новинок наукової і
професійної літератури.
Інструктивно-настановчий компонент охоплює ознайомлення студентів із
особливостями роботи з навчальним матеріалом різних видів, визначення
конкретних завдань, обсягу роботи тощо.
Процесуальний компонент пов'язаний з безпосереднім виконанням
студентами самостійної роботи.
Корекційний компонент передбачає надання допомоги студентам у
подоланні труднощів і виправленні помилок.
Сутність контрольно-оцінювального
компонента полягає
у здійсненні контролю процесу самостійної роботи студентів: викладач аналізує
характер, повноту, зміст, доцільність вибору студентами способів діяльності та
оцінює їх. Оцінювання супроводжується цільовою настановою з метою забезпечення
переходу студентів на вищий рівень самостійної діяльності.
Організування самостійної роботи
студентів передбачає: забезпечення студентів методичними рекомендаціями з
вивчення усіх дисциплін у вигляді навчальних посібників; використання
роздаткового матеріалу, у т. ч. текстів лекцій; створення відеопосібників і
умов для роботи з ними; збільшення випуску навчально-методичних посібників
вищим навчальним закладом; збільшення читальних залів, дисплейних класів;
впровадження індивідуальних консультацій студентів.
Наукове організування
самостійної роботи студентів. Самостійна робота студентів вищих навчальних
закладів повинна ґрунтуватися на наукових засадах.
Немає коментарів:
Дописати коментар