Аналіз фільму Географ глобус пропил (Росія, 2013).
- Чому обрали саме цей фільм? Чому не обрали два інших?
Фільм був обраний тому, що досить часто згадувався в ЗМІ , а також
здобув головний приз на кінофестивалі Кінотавр в 2013році. Фільм отримав премію
«Ніка» як кращій фільм року, і до того ж мені особисто дуже подобається гра
Константина Хабенського , що виконує головне роль. Головний герой Віктор Служкін працює викладачем географії в
9 класі середньої школи. З учнями в нього складаються досить непрості
відносини. Особисте життя Служкіна теж далеке від ідеалу , його жінка Надя
стомилася від постійного браку грошей , брехні, алкоголізму свого чоловіка.
З учнями головний герой теж не
може знайти спільної мови. Випадково він змушений був зіграти в карти з
головним хуліганом класу Градусовим, але програє і тому йому приходиться дотримати дану
обіцянку – організувати сплавляння по річці на катамарані. В фіналі фільму
після тяжких іспитів і небезпек, в яких діти ледве не загинули, вчитель
змушений був звільнитися з роботи.
Вибір фільму «Геораф глобус пропив» вперш за все пов’язаний з тим, що
події фільму відбуваються в сусідній державі, близькою нам по ментальності і з
якою донедавна ми були однією країною. Тому мені ближче переживання і відчуття
героїв цього фільму ніж проблеми з якими зіткнулися персонажі американської стрічки
«Королівство повного місяця» і датської «Помста». Хоча і варто зазначити, що
після перегляду цих картин прослідковується багато спільного в духовному світі головних героїв.
- Що сподобалось та що не сподобалось у обраному фільмі?
Фільм справив на мене двояке враження. З одного боку гарна гра акторів
, відносно цікавий сюжет, з іншого – відчувається деяка натягнутість , бажання
сподобатись глядачеві. Також гнітюче
враження справляє ця кінострічка своєю безнадією і відвертим цинізмом майже всіх персонажів, включаючи в першу
чергу самого Віктора Служкіна. Відвертий алкоголізм , відсутність волі і
бажання щось змінювати , викликають огиду і співчуття, така людина не має
майбутнього .
- Що важливого було особисто для Вас?
Так як я в недалекому минулому сама була школяркою, мені було цікаво
порівняти життя учнів у цьому фільмі з повсякденням моїх шкільних товаришів.
Мушу визнати, що в моєму класі таких дітей не було і бути не могло. Також
вчителі моєї школи ніколи б не відважилися на вчинки головного героя.
- Які герої близькі та чому?
На жаль в цій кінострічці я не побачила героїв близьких мені. В житті я
послідовник традиційних і консервативних поглядів на відносини між чоловіком і
жінкою, між вчителем і учнем. Мені значно ближча і зрозуміліша ситуація коли вчитель
виступає моральним авторитетом для учнів
а не невдахою, не здатним навести лад у своєму житті.
- Яких помилок припускались герої? Які правильні рішення вони приймали?
В фільмі показано багато речей, що особисто мені не прийнятні –
алкоголізм, розпуста, невиправданий
ризик дитячими життями, проте викликае повагу, що все-таки герої стрічки
досягли своєї мети, виявили мужність і хоробрість при сплавлянні по небезпечних
порогах ріки.
- Уявіть, що Ви - вчитель головних
героїв-дітей у цьому фільмі. Як би Ви діяли та що робили б з цими дітьми
відповідно до їхньої поведінки у фільмі? Чому?
Мушу визнати, що якби я потратила працювати в подібну школу і подібний
клас , то вірогідніше я б терміново звільнилася за власним бажанням і пошукала
б роботу в іншій школі, що більше відповідає моїм принципам і складу характеру.
Нажаль нічого іншого мені на думку не приходить і це було б єдиним виходом з
цієї уявної ситуації.
Немає коментарів:
Дописати коментар