вівторок, 22 листопада 2016 р.

Аналіз фільму Географ глобус пропил (Росія, 2013).

- Чому обрали саме цей фільм? Чому не обрали два інших?
Фільм був обраний тому, що досить часто згадувався в ЗМІ , а також здобув головний приз на кінофестивалі Кінотавр в 2013році. Фільм отримав премію «Ніка» як кращій фільм року, і до того ж мені особисто дуже подобається гра Константина Хабенського , що виконує головне роль. Головний герой  Віктор Служкін працює викладачем географії в 9 класі середньої школи. З учнями в нього складаються досить непрості відносини. Особисте життя Служкіна теж далеке від ідеалу , його жінка Надя стомилася від постійного браку грошей , брехні, алкоголізму свого чоловіка.
   З учнями головний герой теж не може знайти спільної мови. Випадково він змушений був зіграти в карти з головним хуліганом класу Градусовим, але програє  і тому йому приходиться дотримати дану обіцянку – організувати сплавляння по річці на катамарані. В фіналі фільму після тяжких іспитів і небезпек, в яких діти ледве не загинули, вчитель змушений був звільнитися з роботи.
Вибір фільму «Геораф глобус пропив» вперш за все пов’язаний з тим, що події фільму відбуваються в сусідній державі, близькою нам по ментальності і з якою донедавна ми були однією країною. Тому мені ближче переживання і відчуття героїв цього фільму ніж проблеми з якими зіткнулися персонажі американської стрічки «Королівство повного місяця» і датської «Помста». Хоча і варто зазначити, що після перегляду цих картин прослідковується  багато спільного в духовному світі головних героїв.

- Що сподобалось та що не сподобалось у обраному фільмі?
Фільм справив на мене двояке враження. З одного боку гарна гра акторів , відносно цікавий сюжет, з іншого – відчувається деяка натягнутість , бажання сподобатись  глядачеві. Також гнітюче враження справляє ця кінострічка своєю безнадією і відвертим цинізмом  майже всіх персонажів, включаючи в першу чергу самого Віктора Служкіна. Відвертий алкоголізм , відсутність волі і бажання щось змінювати , викликають огиду і співчуття, така людина не має майбутнього .

- Що важливого було особисто для Вас?
Так як я в недалекому минулому сама була школяркою, мені було цікаво порівняти життя учнів у цьому фільмі з повсякденням моїх шкільних товаришів. Мушу визнати, що в моєму класі таких дітей не було і бути не могло. Також вчителі моєї школи ніколи б не відважилися на вчинки головного героя.

- Які герої близькі та чому?
На жаль в цій кінострічці я не побачила героїв близьких мені. В житті я послідовник традиційних і консервативних поглядів на відносини між чоловіком і жінкою, між вчителем і учнем. Мені значно ближча і зрозуміліша ситуація коли вчитель виступає моральним авторитетом  для учнів а не невдахою, не здатним навести лад у своєму житті.

- Яких помилок припускались герої? Які правильні рішення вони приймали?
В фільмі показано багато речей, що особисто мені не прийнятні – алкоголізм, розпуста, невиправданий  ризик дитячими життями, проте викликае повагу, що все-таки герої стрічки досягли своєї мети, виявили мужність і хоробрість при сплавлянні по небезпечних порогах ріки.

- Уявіть, що Ви - вчитель головних героїв-дітей у цьому фільмі. Як би Ви діяли та що робили б з цими дітьми відповідно до їхньої поведінки у фільмі? Чому?
Мушу визнати, що якби я потратила працювати в подібну школу і подібний клас , то вірогідніше я б терміново звільнилася за власним бажанням і пошукала б роботу в іншій школі, що більше відповідає моїм принципам і складу характеру. Нажаль нічого іншого мені на думку не приходить і це було б єдиним виходом з цієї уявної ситуації.



Немає коментарів:

Дописати коментар